Obsah a způsob hlášení škodné události z pojištění odpovědnosti za škody vzniklé z provozu domácnosti

  • Autor: Jindřiška Půlpánová
  • pondělí 4. června 2018

Jedná se o pojištění „odpovědnosti za škodu způsobenou provozem domácnosti“. Pojištěnými jsou uživatelé bytových jednotek v družstevních domech nebo v domech Společenství vlastníků jednotek s právní subjektivitou, jež jsou naším družstvem spravovány a uživatelé jednotlivých bytů souhlasili s tímto připojištěním nad rámcovou pojistnou smlouvu. Limit plnění pro jednu bytovou jednotku jsou 3 milióny Kč, bez spoluúčasti. Pojištění je hrazeno v předpisu nájmu ve výši 7 Kč. Celková roční úhrada pojištění na byt je 85 Kč.
Pojistná událost z této pojistné smlouvy nastává, pokud vzniklá škoda v jiném bytě nebo ve společném prostoru domu nebyla způsobena závadou na společné části domu (např. radiátor, svislý rozvod vody) a následně závadu odstranila firma objednaná družstvem na náklad domu. Taková škoda patří pod  rámcovou pojistnou smlouvu družstva.
Vzniklou škodu hlásí ten, kdo škodu způsobil a užívá bytovou jednotku. Škodu lze nahlásit elektronicky na internetových stránkách pojišťovny Kooperativa - www.koop.cz nebo telefonicky na číslo 957 105 105-23 na dispečink do Brna. Údaje nutné při hlášení škody:

•    číslo pojistné smlouvy 8706614854
•    IČO družstva 00005622
•    jméno a příjmení, adresu, číslo bytu poškozeného, telefon, e-mail
•    rozsah škody, kterou jsem způsobil
•    důvod vzniku škody

Po nahlášení oznamovateli pojišťovna bezprostředně sdělí číslo pojistné události, které dáte k dispozici poškozenému. Vývoj likvidace škody pojišťovnou potom mohou všichni zúčastnění sledovat na internetových stránkách www.koop.cz. Plnění obdrží přímo poškozený nebo dům v případě škody na společných prostorách. V případě nejasností a dotazů se obraťte na správu družstva.