- Autor: Ing. Petr Mertin
- pátek 26. října 2012
Již v dubnu letošního roku jsem vás informoval na stránkách družstevního zpravodaje, že jsme vytvořili nové internetové stránky. Také jsem se zmínil o skutečnosti, že připravujeme jejich novou grafickou podobu. Návrh a zpracování nové tváře našich stránek bylo zadáno specializované firmě a v tuto chvíli probíhají úpravy a naplnění nových grafických modulů našimi údaji. Věříme, že v dohledné době se budete moci s těmito stránkami seznámit.
Vrátím-li se úplně na začátek naší internetové prezentace, je možné říci, že patříme mezi průkopníky této komunikace s klienty. Již samotná naše doména naznačuje, že jsme byli první „OSBD“, které si tento název obsadilo. Dne 21.11.1998 jsme si zaregistrovali doménu www.osbd.cz a v průběhu roku 1999 došlo ke spuštění veřejné i interní (přístupné po zadání jména a hesla) části našich internetových stránek.
Od té doby se stránky neustále vyvíjí a doplňují. V současnosti máme ve veřejné části sekci články, fotogalerie, informace o nás, základní dokumenty, archiv Družstevního zpravodaje, výroční zprávy, odpovědi na časté dotazy, směrnice, stanovy, seznam spravovaných domů včetně adresy, fotografií s mapkou, kontakty a další informace.
V sekci pro naše klienty je možné získat konkrétní informace o domě, ve kterém naši klienti mají byt. Informace jsou ekonomického, technického i správního charakteru a zajišťujeme dvě úrovně přístupů. První úroveň je pro klienty členy. Ti mají možnost vidět informace, které evidujeme o jeho osobě a o jeho bytě. Je zde vidět seznam přihlášených osob, platný předpis, výsledek posledního vyúčtování a parametry bytu. Dále klientům poskytujeme informace o hospodaření domu, ve kterém mají svůj byt. Druhá úroveň přístupu je funkcionářská, která umožňuje vidět více informací o domě. Obě přístupové úrovně mají možnost i aktivního užívání našich stránek, tedy zadávaní požadavků směrem ke správě družstva. Je možné žádat o změnu předpisu, změnu počtu osob, změnu způsobu placení předpisu úhrad. Pro funkcionáře je zde možnost zadání požadavku na opravu v rámci jejich kompetencí, které mají dle směrnice o zadávání oprav.
Nově jsme rozšířili sekci výběrová řízení, kde kromě výběrových řízení nad 0,5 mil. Kč nyní uveřejňujeme všechna výběrová řízení, která jsou družstvem zajišťována. Také zde připravujeme novou službu, která bude pro naše dodavatelské firmy. Jedná se o upozornění na nově zadané výběrové řízení. To budou moci využít firmy, které mají zájem o trvalou informovanost o našich poptávkách na trhu.
I nadále se budeme snažit, aby naše stránky plnily svůj účel a náklady, do této technologie vložené, měly svůj efekt. Cílem je přesná, přehledná a včasná informovanost našich klientů i našich dodavatelů. V neposlední řadě je to i vizitka našeho družstva. Věřím, že nová grafická podoba přispěje ke splnění našeho cíle.